24-01-2019

Γραφείο Τύπου   /   Υπομνήματα - Προτάσεις Προέδρου ΕΒΕΑ


ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Ε.Β.Ε.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύριε πρόεδρε,

Πρωτίστως θα ήθελα να σας συγχαρώ για τη μάχη που δώσατε στη Σύνοδο Κορυφής των Βρυξελλών προκειμένου να διεκδικήσετε για τη χώρα όσο το δυνατόν υψηλότερα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Πιστεύω ωστόσο, ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια για την εισροή πρόσθετων πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία που θα βοηθήσουν για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη. Άλλωστε, κύριε πρόεδρε, οι εταίροι μας, πρέπει να αποδείξουν εμπράκτως ότι αποδέχονται τα λάθη τους, όπως ήδη έχει πράξει το ΔΝΤ. Και ο πλέον πρόσφορος και αποδοτικός τρόπος για να επανορθώσουν είναι ακριβώς αυτός. Να ενισχυθεί γενναία η χώρα μας από τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ.

Κύριε πρόεδρε, ακόμη θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη σημερινή μας συνάντηση και να σας εκφράσω την αισιοδοξία μου για τη συνεργασία μας αυτή. Γιατί εμείς οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου από άκρου εις άκρον της χώρας, διαπιστώνουμε ότι τηρείται την δέσμευση σας από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης σχετικά με τις τακτικές επαφές που θα έχετε με τους εκπροσώπους της Επιμελητηριακής Κοινότητας. Και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα φανούμε εξαιρετικά χρήσιμοι στην χώρα μας, αυτή τη δύσκολη περίοδο, γιατί πράγματι εμείς είμαστε οι άνθρωποι της αγοράς που αφουγκραζόμαστε και γνωρίζουμε τα προβλήματα σπιθαμή προς σπιθαμή σε ολόκληρη τη χώρα.

Και η δική μας γνώση κύριε πρόεδρε, δεν πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτη. Εμείς δεν βλέπουμε μέσα από μυωπικά γυαλιά των προσωπικών μας συμφερόντων την πραγματική κατάσταση. Εμείς είμαστε οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, σχεδόν ένα εκατομμύριο σε αριθμό, που απασχολούμε υπερδιπλάσιο αριθμό εργαζομένων.

Και τα αναφέρω όλα αυτά, κύριε πρόεδρε για να θίξω το μείζον ζήτημα που απασχολεί σήμερα την Επιμελητηριακή κοινότητα στην χώρα μας που εκπροσωπεί όπως σας προείπα σχεδόν ένα εκατομμύριο μικρομεσαίες και βέβαια ολίγες εκατοντάδες μεγάλες επιχειρήσεις.

Δυστυχώς βρισκόμαστε στο στόχαστρο της τρόικας και ήδη έχει δρομολογηθεί ο αφανισμός μας. Και αυτό δεν είναι μόνο ένα οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα για την χώρα. Είναι πρωτίστως πολιτικό. Γιατί οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι ο διωγμός του επιμελητηριακού θεσμού δεν αποτελεί εμμονή της τρόικας. Είναι ο μεγάλος στόχος εγχώριων ολιγαρχών που αδιαφορώντας για το καλό της πατρίδας, αρέσκονται να παίζουν παιχνίδια επίδειξης δύναμης, που εν τέλει θα τους αποφέρουν και μεγαλύτερα – αθέμιτα θα έλεγα - κέρδη, μεταλλάσσοντας τη φυσιογνωμία της χώρας μας.

Ποια κοινωνία, όμως, στο σύγχρονο κόσμο μπορεί να επιβιώσει και να προοδεύσει όταν αφανιστεί η μεσαία τάξη, όταν εκλείψει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της;

Νομίζω ότι θα ήταν περιττό να αναφέρω ότι στο σύνολο μας οι έλληνες μικρομεσαίοι επιχειρηματίες είμαστε υπέρμαχοι της ελεύθερης αγοράς και δεν έχουμε ουτοπιστικές ιδέες. Δεν πιστεύουμε στον κρατισμό και σε μοντέλα αποδεδειγμένα αποτυχημένα.

Πιστεύουμε στη δύναμη μας, στη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Αλλά πιστεύουμε και στην ανάγκη διατήρησης της κοινωνικής συνοχής, που σήμερα έχει διαρραγεί. Κάποιοι άλλοι όμως μας μάχονται.

Και σ’ αυτή τη μάχη που έχουν ξεκινήσει εναντίον μας, σας θέλουμε σύμμαχο. Και είμαστε οι πολλοί και μάλιστα από τα πλέον υγιή κομμάτια της κοινωνίας και της οικονομίας. Και να ξεκαθαρίσουμε ότι σε μια χώρα 12 εκατομμυρίων, όπου εργάζονται λιγότερα από τα 5 εκατομμύρια, το ένα εκατομμύριο μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, κανένας λογικός άνθρωπος, δεν θα μπορούσε να το αποκαλέσει συντεχνία που επιζητεί στήριξη των συμφερόντων της.

Αντίθετα συντεχνία που δρα μόνο για τα δικά της οικονομικά και προσωπικά συμφέροντα είναι αυτοί οι λίγοι που σήμερα όχι μόνο συμβουλεύουν την τρόικα, αλλά πλέον με την ανοχή κάποιων πολιτικών - αν όχι με την στήριξη τους - έχουν αναλάβει ρόλους σημαντικούς στις παρυφές της κυβέρνησης.

Υποδεικνύουν νομοθετικές ρυθμίσεις και επηρεάζουν υπουργούς, όπως ακριβώς έγινε και στη περίπτωση της ρύθμισης νομοθετικού περιεχομένου για την κατάργηση της υποχρεωτικότητας εγγραφής των επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια.

Κύριε πρόεδρε σας έχουμε αναφέρει πολλές φορές με επιστολές μας, υπομνήματα και δια ζώσης όλα εκείνα τα αναγκαία στοιχεία και τις αποδείξεις ότι ο Επιμελητηριακός θεσμός έχει λόγο ύπαρξης άκρως σημαντικό. Σήμερα έχετε μπροστά σας τους εκπροσώπους ενός εκατομμυρίου και πλέον μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που σας ζητούν να στηρίξετε την επιχειρηματικότητα στο σύνολο της. Η ελληνική οικονομία δεν μπορεί και δεν πρέπει να αλωθεί από μια μικρή ομάδα ισχυρών που τα θέλουν όλα. Αποτελεί ζήτημα δημοκρατίας και ηθικής τάξης.

Και για να φθάσω στο δια ταύτα. Είναι αδήριτη η ανάγκη τροποποίησης, αν όχι απόσυρσης της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που προαναγγέλλει το θάνατο των Επιμελητηρίων το 2015. Για να αποδείξουμε ως χώρα, ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε θεσμούς αποδοτικούς και χρήσιμους. Και εν τέλει να ξεχωρίσουμε τα υπολείμματα της ήρας από το στάρι.

Κύριε πρόεδρε, πλέον του μείζονος ζητήματος της επιβίωσης και περαιτέρω αναβάθμισης του Επιμελητηριακού θεσμού θα θέλαμε να επανέλθουμε στα πάγια αιτήματα και προτάσεις μας, πιστεύοντας ότι έστω και τώρα, θα τύχουν της προσοχής του Οικονομικού Επιτελείου της Κυβέρνησης.

Αναλυτικότερα, διεκδικούμε για την επιχειρηματικότητα και την οικονομία:

Επιμελητηριακά Θέματα:

·         Απλοποίηση των διαδικασιών για την εγγραφή των επιχειρήσεων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και θέσπιση ετήσιου τέλους που θα καλύπτει το κόστος διατήρησης και λειτουργίας της μερίδας κάθε υπόχρεου εγγραφής στο Γ.Ε.Μ.Η.

·         Συμμετοχή των εκπροσώπων της Επιμελητηριακής κοινότητας σε επιτροπές των Οικονομικών υπουργείων, που αδικαιολογήτως μέχρι τώρα έχουν αποκλειστεί.

Φορολογία:

·         Καθιέρωση στη φορολογία επιχειρήσεων ενιαίου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από επιχειρηματικές δραστηριότητες επιχειρηματιών σε ποσοστό 20%.

·         Μείωση της προκαταβολής φόρου κερδών σε 50% από 80% που είναι σήμερα

·         Μείωση των συντελεστών Φ.Π.Α.

·         Κατάργηση του αναχρονιστικού κώδικα βιβλίων και στοιχείων

·         Δημιουργία Κώδικα Φορολογικών Υποχρεώσεων – Ελέγχου και Κυρώσεων

·         Δημιουργία Σώματος Φορολογικών Ελεγκτών

·         Έκδοση Οδηγίας πρόβλεψης της υποχρεωτικής γνωστοποίησης των πραγματικών ιδιοκτητών των offshore εταιρειών στις φορολογικές Αρχές των κρατών – μελών της Ε.Ε.

·         Μείωση και απλούστευση της φορολογίας ακινήτων

·         Κανένας νέος νόμος να μην ψηφίζεται χωρίς να συνοδεύεται από έκθεση για τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη και στην επιχειρηματικότητα.

Ασφαλιστικές εισφορές:
 

·         Υλοποίηση της πρότασης της ΚΕΕΕ για ρύθμιση των ασφαλιστικών οφειλών των επιχειρήσεων, με κεφαλαιοποίησή τους, έως 31/12/2012, με αποπληρωμή τρεχόντων υποχρεώσεων για το 2013 και σταδιακή εξόφληση των οφειλών από το 2014 έως το 2020.

·         Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 10%, ώστε να ευνοηθούν οι προσλήψεις.

·         Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% τα τρία πρώτα χρόνια, για τις νέες επιχειρήσεις.

·         Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και της άμεσης φορολογίας κατά 50% τα πρώτα τρία χρόνια, για επιχειρήσεις που δημιουργούν νέοι κάτω των 30 ετών

Ρευστότητα:

Όσο οι διεθνείς αγορές θα παραμένουν κλειστές για τη χώρα μας, το πρόβλημα ρευστότητας για τις επιχειρήσεις θα εξακολουθεί να υφίσταται. Γι’ αυτό θα πρέπει να χαραχθεί μια εθνική στρατηγική, ώστε να στηριχθεί η επιχειρηματικότητα με μέτρα όπως:

·         Η μείωση της φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων.

·         Ενίσχυση των πόρων από το ΕΣΠΑ και επιτάχυνση των δράσεων ενίσχυσης των επιχειρήσεων μέσω του ΕΤΕΑΝ και των Τραπεζών.

·         Κατάργηση της εισφοράς 0,6% επί των καταναλωτικών και επιχειρηματικών δανείων και 0,12% επί των στεγαστικών δανείων (ν.128/75).  

·         Άμεση ενεργοποίηση του Ταμείου Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας.

·         Ενίσχυση των πόρων για τη δράση «Εξωστρέφεια» του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), μέσω της οποίας παρέχεται σε εξαγωγικές ΜμΕ ρευστότητα με χαμηλά επιτόκια δανεισμού.

·         Ενθάρρυνση του τραπεζικού συστήματος, ώστε να παρέχει ρευστότητα σε επιχειρήσεις μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Χρηματοδότησης και συγκεκριμένα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Όπου υπάρχει η δυνατότητα, να δανειοδοτηθούν με χαμηλά επιτόκια επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν και δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, τη βιοτεχνία, τη βιομηχανία, τις υπηρεσίες, τις υποδομές ενέργειας κ.α.  

·         Άμεση εξόφληση χρεών του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις, ή παροχή ανάλογης εγγύησης που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενέχυρο στις τράπεζες. Αυτοδίκαιο συμψηφισμό των οφειλών επιχειρήσεων προς το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. 

·         Εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο οφείλει να εξοφλεί τις επιχειρήσεις σε ένα διάστημα 30 ημερών, με εξαίρεση τους φορείς της υγείας (έως και 60 ημέρες). 

·         Άμεση τακτοποίηση οφειλών των ΟΤΑ προς τις επιχειρήσεις εντός έτους.

·         Επίλυση του μείζονος σημασία νμς ζητήματος, που αφορά την κατάπτωση των εγγυήσεων του ελληνικού Δημοσίου προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα από τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν μπορούν σήμερα να αποπληρώσουν τις οφειλές τους, λόγω οικονομικής κρίσης.

Κράτος – Επιχειρήσεις: Καθαρές σχέσεις

·         Θέσπιση «ηλεκτρονικής υπογραφής» και «ηλεκτρονικής ταυτότητας» των επιχειρήσεων, που θα περιλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την πιστοποίηση της ενημερότητας τους (φορολογική, ασφαλιστική κ.λπ.) και θα τις διευκολύνουν να διεκπεραιώνουν ταχύτερα όλες τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Υποχρέωση αποδοχής από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες αιτήσεων, εγγράφων κ.λπ. που αποστέλλονται ηλεκτρονικά.

·         Απλοποίηση της διαδικασίας συμμετοχής των επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς του Δημοσίου, με την υιοθέτηση της «ταυτότητας της επιχείρησης» για κάθε νόμιμη χρήση, σε όλες τις σχέσεις με τις δημόσιες υπηρεσίες.

·         Άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος των απαρχαιωμένων ή ελλιπών τεχνικών προδιαγραφών στους διαγωνισμούς για τις προμήθειες του ελληνικού Δημοσίου. 

Βήματα για την Ανάπτυξη:

·         Πλήρης ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.

·         Βελτίωση του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

·         Ενεργοποίηση του Νόμου για τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.  

·         Κίνητρα για την επιστροφή των άμεσων ξένων επενδύσεων.

·         Συστηματική και τολμηρή αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας.

·         Μετατροπή των αεροδρομίων και λιμανιών της χώρας σε πόλους τοπικής ανάπτυξης κατά το πρότυπο του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

·         Απεμπλοκή και επανεκκίνηση των έργων για την κατασκευή των μεγάλων Οδικών Αξόνων.

·         Ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευής ιδιωτικών μαρίνων..

·         Σύγχρονο μεγάλο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο.

·         Δημιουργία ενός τουλάχιστον Δημοπρατηρίου Προϊόντων Πρωτογενούς Παραγωγής ανά περιφέρεια της χώρας.

·         Δημιουργία Σώματος Δίωξης του Παραεμπορίου.

·         Μείωση του αριθμού των απαιτούμενων διαδικασιών και εγγράφων για πραγματοποίηση εξαγωγών.

·         Επανεξέταση του κόστους εκτελωνισμού.

·         Εκσυγχρονισμός των εμπορικών υπηρεσιών των Πρεσβειών της Ελλάδας στο εξωτερικό. 

·         Δημιουργία Εμπορικού Αεροδρομίου.

 
Στήριξη τοπικών αγορών:

·         Αποτελεσματικότερη πάταξη του παραεμπορίου.

·         Μείωση Δημοτικών Τελών.

·         Αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων με χώρους στάθμευσης, σύστημα ελεγχομένης στάθμευσης, ανάπτυξη δικτύου ΜΜΜ σταθερής τροχιάς και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Διευκόλυνση της έναρξης και επέκτασης επιχειρήσεων:

·         Εναρμόνιση των Περιφερειακών Χωροταξικών (που είναι θεσμοθετημένα από τις αρχές της δεκαετίας) με τον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό και τα Ειδικά Πλαίσια. 

·         Ολοκλήρωση της εξαγγελθείσας αναθεώρησης του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό.

·         Θεσμοθέτηση Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον παράκτιο χώρο και τους ορεινούς όγκους

·         Εκπόνηση δασολογίου.

·         Εκπόνηση Β’ φάσης Κτηματολογίου.

Ενέργεια:

·         Κατάργηση της εισφοράς επί του κύκλου των εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ.

12/02/2013 ΠΗΓΗ: Γραφείο Τύπου



 

  • 
ΓΕΜΗ